Veel inzendingen voor actie ‘Deel je geluk, vertel ‘t met tulpen’

| Redactie

De jaarlijkse campagne ‘Deel je geluk, vertel ‘t met tulpen’ heeft geresulteerd in een record aantal inzendingen met hartverwarmende verhalen. Inwoners van Dronten kijken, gevraagd en ongevraagd, naar elkaar om. Met deze actie wil Dronten Marketing met behulp van de tulpentrots van Dronten de inwoners verbinden.

Met de campagne zijn inwoners van Biddinghuizen, Swifterbant en Dronten uitgenodigd om te vertellen welke dorpsgenoot hun geluk bezorgd. De actie heeft als doel het versterken van de onderlinge betrokkenheid en het stimuleren van het verbinden van inwoners van Dronten. Een dorpsgenoot aanmelden was dit jaar mogelijk via de website en op diverse fysieke plekken in de gemeente; bij bloemisten, alle bibliotheken en in het Huis van de Gemeente.

Kleurrijke velden
De actie valt jaarlijks samen met het moment dat de tulpenvelden in Dronten in bloei staan. ‘De tulp is waardevol en typerend voor het prachtige buitengebied van Dronten. Hier mogen we met elkaar trots op zijn,’ aldus Josje Woltjer-Waagmeester van Dronten Marketing. ‘Met de actie willen we inwoners nog bewuster maken van deze lokale schoonheid en verwijzen we naar Tulpenroute Flevoland.’

Dorpskarakter
Afgelopen maand zijn er ruim 250 aanmeldingen ontvangen. Uit de vele persoonlijke, indrukwekkende en bovenal hartverwarmende reacties blijkt dat inwoners van Dronten naar elkaar omkijken en klaarstaan voor elkaar, zowel gevraagd als ongevraagd. ‘Dit vertelt alles over de betrokkenheid in onze gemeente en vormt een lichtpunt in de huidige tijd waarin er van alles in de maatschappij en wereld speelt. Hiermee koesteren we niet alleen het dorpse karakter, inwoners laten het letterlijk zelf in deze golf van inzendingen zien.’

Meer inwoners verrassen
Als reactie op het recordaantal hartverwarmende inzendingen, heeft Stichting Dronten Marketing besloten om eenmalig meer inwoners te verrassen met een bos tulpen. In plaats van 50 inwoners, zullen deze week 75 inwoners thuis een kleurrijke bos tulpen ontvangen. De inzenders is gevraagd om de waardevolle motivatie persoonlijk met de ontvanger te delen.

Meer informatie over de campagne ‘Deel je geluk, vertel ‘t met tulpen’ is hier te vinden. Hier is meer informatie te vinden over de PolderPink.