Dronten profileert zich met ruimte voor topsport en streekproducten.

Dronten profileert zich met ruimte voor topsport en streekproducten.

 

don 8febr2018

DRONTEN – Topsport en agrifood zijn twee ingrediënten waarmee Dronten zich profileert. Dat is de opbrengst van de workshops die de gemeente vorig jaar met ondernemers en betrokkenen organiseerde. Mud Masters op het evenemententerrein van Walibi krijgt een vervolg, de wooncampagne op het dak van Leisure World Ice centre wordt vervangen en Alice Naber wordt ondersteund op haar pad naar de Olympische spelen van Tokyo in 2020. ‘Die ‘trots op Dronten’ moeten we overal uitstralen. Dat doen we waar Alice zich de komende jaren profileert, langs de Hanzelijn en met het profileren van opvallende evenementen. Drie voorbeelden waarmee Dronten de promotie van de gemeente vormgeeft. ‘Daarbij gaat het vooral om de ruimte die Dronten biedt. De ‘overheid’ Dronten heeft weer een eigen dynamiek’, licht portefeuillehouder burgemeester Aat de Jonge toe. 

‘De marketingwebsite Dronterland.nl is na vijf jaar toe aan vernieuwing. Het moet mobielvriendelijk en onze fietsroutes kunnen er klantvriendelijker op worden aangeboden. Denk aan de aantrekkingskracht van de Tulpenroute. Sluit dit jaar naadloos aan op de activiteiten van 100 jaar Zuiderzeewet’. Evenementen die we ondersteunen worden direct gelinkt aan onze marketingwebsite, waarop we met onze partners communiceren. Of het nu gaat om de aanbiedingen op de Pas van Dronten, het recreatieve aanbod in de FlevoFunFields, evenementen, agrifood of de verkoop van bedrijfsruimte.   
De bezoekersaantallen op de website zijn sinds de lancering ervan in 2012, met ruim 100.000 unieke bezoekers verdrievoudigd.

Wervingskracht
‘We gaan aan tafel met lokale experts.Toeristisch recreatieve ondernemers, het agrarisch onderwijs, de winkelcentra, de SEA-groepen: partijen die werken aan marketing in Dronten worden uitgenodigd de SEA-groep Wervingskracht kracht bij te zetten. SEA is de korte benaming voor de Sociaal Economische Agenda. In het verleden is de SEA-groep Wervingskracht opgezet om de andere SEA-groepen te ondersteunen.  De Tulpenroute en de SEA-nieuwsbrief in het OVDD ondernemersmagazine Handel & Wandel werden nadien zelfstandig georganiseerd. Daarbij lanceerden de ondernemers aan tafel het idee om producten uit Dronten als streekproducten te labelen. Daar wordt de draad weer opgepakt. Met Wervingskracht 2.0. wil Dronten de marketing van Dronten kracht bij zetten. ‘Onze toekomstvisie in de ene hand, de inbreng van Wervingskracht in de andere hand. Agri-food en sport sluit goed aan op het gezonde leven waar we in Dronten trots op zijn’.